A legjobb sátrak kempingezéshez

A legjobb sátrak kempingezéshez

2023.03.21.

sátrak Thermal Camping Zalakaros

Kempingezni kaland, de milyen sátrat válasszunk hozzá?

Amikor felmerül egy kempinges vakáció ötlete, joggal jövünk izgalomba, hiszen annyi lehetőséget rejt egy ilyen utazás. Ha még csak tervezgetjük, hogy beruházunk első komolyabb sátrunkra, vagy éppen lecserélnénk a régit érdemes egy kis információt gyűjteni, hiszen elsőre nem könnyű a különböző méretű és funkciójú sátrak között kiigazodni. Jó ha tudjuk, hogy sátrazni kihívás és egyben kaland, de a megfelelő társasággal a meghittséget és a szabadságot is jelentheti.

A sátrazás során egy kicsit visszatalálhatunk a természethez, manapság azonban már sokkal kényelmesebb formában tehetjük meg mindezt, mint ahogy arra sokan gyerekkorunkból emlékszünk. A modern felszerelések lehetővé teszik, hogy a maximális kényelemben tölthessük el a szabadban az éjszakákat és szinte nincs is olyan időjárási körülmény, vagy terepviszony, amire ne találnánk megfelelő sátortípust. Az alábbiakban áttekintjük a legfontosabb darabokat. Láthatjuk, hogy a kínálat elég bőséges, így biztosan megtaláljuk azt, ami számunkra leginkább megfelelő és máris kezdődhet a kaland!

sátrak termálfürdő Thermal Camping Zalakaros

A sátrak típusai

Számtalan sátor típussal találkozhatunk, léteznek rendezvény sátrak, katonai sátrak, de gondolhatunk a cirkuszi sátortól, egészen a lakhatásra is alkalmas jurta jellegű sátrakon át, egészen az indiánsátrakig. Az emberek mindig is szerették ezt a formát, hiszen védelmet is biztosít, de a természethez is közel maradhatunk általuk.

Vannak közösségi használatra készült különböző rendezvénysátrak, de sokféle személyes használatra szánt sátor típus is létezik. Ez utóbbiakat funkciójuk szerint könnyen megkülönböztethetjük. Lehetnek nyári, illetve nyaraláshoz, kempingezéshez készült darabok, vagy a komolyabb túrákhoz, keményebb időjáráshoz való sátrak is.

Túra sátrak

A kimondottan hegyi túrákhoz készült sátrakat úgy tervezték, hogy azok megfelelő társaink legyenek keményebb körülmények között is. Ezek ellenálló anyagból készülnek, eső- és szélálló kivitelben kaphatóak. Aljzatuk és tetejük egyaránt vízálló, így ha egy nagyobb eső elkapna minket sátrunk akkor sem fog beázni.

Hegyi Sátrak

Ezek a típusok már nem a könnyed túrák kedvelőinek készültek. A hegyi fajtákat arra tervezték, hogy komolyabb megpróbáltatások esetén is helytálljanak. Ezek szélsőséges időjárás esetén is bevethetőek, nem csak eső-, de viharállóak is, masszív, ellenálló anyagból készültek.

Kemping sátrak

Ezek azok, amelyek kifejezetten a tavaszi-nyári, illetve a kora őszi kempingezésre lettek tervezve. A kategórián belül is többféle típust találunk, de mind ideálisak egy könnyed kempinges vakációhoz. Az megfelelő darab kiválasztásánál figyelembe kell venni, hogy hányan szeretnénk a sátrat használni, illetve azt is, hogy mekkora hely áll rendelkezésünkre ott, ahol majd fel fogjuk állítani, azaz mekkora a sátorhelyek befogadási képessége. A Thermal Camping Zalakarosnál a lakókocsi parcellákhoz hasonlóan a sátorhelyek is 100 négyzetméteresek, így bátran választhatunk nagyobb kényelmes darabokat is.

Könnyű nyári sátrak

Ezek általában kisebb méretűek és pehelykönnyű darabokat is találhatunk köztük. A legnagyobb előnyük, hogy a kisebb méretűeket, akár tömegközlekedésen is szállíthatjuk. Léteznek közöttük olyanok is, amelyeket szinte egy mozdulattal fel lehet állítani és össze is lehet csukni. A vízállóságuk is elég jónak mondható, egy tavaszi záport például könnyű szerrel átvészelhetünk bennük, így még az előszezonban is be lehet vállalni a használatukat. Persze, ha hűvösebb van akkor a megfelelő hőszigetelésről érdemes gondoskodni. Összességében elmondható, hogy ez a sátortípus inkább pár napos nyári fesztiválokhoz, vagy rövidebb kempingezéshez való.

Családi sátrak

Nyári kempingezésre ideális választás, de a tavasz vége felé a melegebb napokon is bátran bevállalható. a Legnagyobb előnyük a kényelem. Ezek méretüknél fogva elég nagyok ahhoz, hogy egy 4-6 fős család, vagy baráti társaság gond nélkül elférjen bennük. Képesek ellenállni a szelesebb esősebb időjárásnak is és általában igen jó vízállósági tulajdonsággal rendelkeznek. Azt viszont fontos figyelembe venni, hogy ezeket hosszabb tartózkodásra tervezték, mert lebontásuk és felállításuk is időigényes. Mindazonáltal megéri a fáradtságot, mert valóságos alkalmi otthont teremthetünk egy jól berendezett, felszerelt családi sátor segítségével.

Sátrazás a Thermal Camping Zalakarosnál

A sátrazás, bármely típusát is válasszuk, életre szóló élmény. Ha a soron következő vakációt szeretnénk ilyen formában eltölteni, akkor ne habozzunk beszerezni a hozzánk leginkább illő sátortípust és irány Zalakaros! Egy jó felszereléssel a sátrazás lehet kényelmes és egyben pihentető is. A lényeg, hogy legyen nálunk minden fontos felszerelés, amire egy ilyen utazás során szükségünk lehet, a többiről a Thermal Camping Zalakaros gondoskodik. Sátorállítás után pedig indulhatunk kirándulni vagy regenerálódhatunk a közeli gyógyfürdőben.